در حال بارگذاری
در خراسان‌شمالی انجام شد؛

ثبت ۱۳ وقف به ارزش ۱۶۰ میلیارد ریال

شماره خبر : 1893 - https://asreatrak.ir/short/4yQEY

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌شمالی گفت: در ۶ ماهه ابتدای امسال ۱۳ وقف جدید به ارزش ۱۶۰ میلیارد ریال در استان به ثبت رسیده است.

حجت‌الاسلام عظیم آسوده در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «عصراترک» با بیان اینکه ۱۳ وقف جدید در استان ثبت شده است، اظهار کرد: نیت واقفان در ۶ ماهه ابتدای امسال در قسمت‌های ساخت و کمک به مساجد و حسینیه، کمک به برگزاری مراسم عزاداری ایام محرم و کمک به نیازمندان بوده است که ارزش این موقوفات بیش از۱۶۰ میلیارد ریال بوده است.

وی در پاسخ به این سئوال که سازمان برای اینکه نیت‌های مراجعان به سمت نیازهای استان هدایت شود، فعالیتی انجام می‌دهد، گفت: نیت ۹۹ درصد از وقف‌ها توسط واقفان از قبل انجام می‌شود و تنها برای ثبت و اجرای نیت به اداره کل اوقاف و امور خیریه مراجعه می‌کنند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی  در مورد نیازهای استان برای وقف توضیح داد: حمایت از نخبگان، گسترش علوم دانش بنیان، کمک به ساخت خوابگاه‌های متاهلی برای دانشجویان، کمک به بیماران خاص، اشتغال و مسکن جوانان، همچنین کمک به طلاب، دانشجویان نیازمند موارد مورد نیاز استان برای کمک است.

آسوده خواهشی از واقفان استان کرد و ادامه داد: واقفان با توجه به نیاز استان موقوفات را وقف کنند تا بخشی از مشکلات استان با کمک‌های آنان مرتفع شود.

این مسئول با بیان اینکه خیران قبل از وقف به این سازمان مراجعه کنند، گفت: از خیران و واقفان استان درخواست دارم قبل از نیت وقف به کارشناسان سازمان اوقاف و امور خیریه مراجعه کنند و با آنان مشورت داشته باشند تا موارد مورد نیاز استان به خیران اطلاع داده شود و با کسب آگاهی از نیازهای بروز استان تصمیم گیری داشته باشند.

وی با بیان اینکه هر وقف جدید که نیازی از استان را مرتفع کند، تاثیر بسیاری در توانمند کردن استان و  کشور دارد، تشریح کرد: امیدوارم خیران و نیکوکاران استان وقف‌های جدیدشان را براساس نیازهای جامعه و استان انجام دهند.

مدیرکل سازمان اوقاف و امور خیریه استان در مورد تعداد موقوفه‌ها و اماکن متبرکه در استان توضیح داد: ۶ هزار موقوفه، ۱۲ هزار رقبه و ۱۶۸ اماکن متبرکه در استان خراسان شمالی وجود دارد.

انتهای خبر/د

0 نظر

ارسال نظرات